Friday, December 21, 2007

Omar Faruk Tekbilek

Ανακάλυψα τον σπουδαίο αυτόν μουσικό του κόσμου, τον Τουρκικής καταγωγής βιρτουόζο Ομάρ Φαρούκ Τεκμπιλέκ, μέσα από έναν φίλο με μεγάλη μουσική παιδεία, όταν μια βραδυά στο σπίτι του μου έβαλε να ακούσω αποσπάσματα από το άλμπουμ του "Whirling" με δερβίσικη μουσική και τότε μου συνέβη μια απίστευτη εμπειρία σαν διακτινισμός σε άλλον γαλαξία μέσα από τις συνθέσεις του!


Omar Faruk Tekbilek - Hu Allah

Για καιρό δεν ήξερα κάτι γι' αυτό που είχα ακούσει τυχαία τότε, μα όταν μου δώθηκε η ευκαιρία, ο φίλος μου αποκάλυψε ποιός ήταν ο συνθέτης του άλμπουμ και μου έδωσε ένα αντίγραφο του cd. Φέτος, βρήκα και την πλήρη του δισκογραφία στο Salonica On Line και πανευτυχής κατέβασα και τα υπόλοιπα άλμπουμ του που δεν είχα στη συλλογή μου!


Omar Faruk Tekbilek - Sufi

Τις μουσικές του Τεκμπιλέκ τις έχω συντροφιά μου στο γραφείο ενώ περνούν οι ώρες μα και συχνά στο σπίτι όταν θέλω να χαλαρώσω με ήχους τόσο οικείους, αλλά και συνάμα τόσο πολύ συναρπαστικούς, που έχουν γίνει μοναδικά κομμάτια της παγκόσμιας μουσικής μέσα από την έμπνευση του συνθέτη. Μου άρεσε που το γνωστό ανατολίτικο τραγούδι "Shinanay" το ερμήνευσε παρέα με την σπουδαία φωνή της Γλυκερίας προσθέτοντας ηχοχρώματα από Σπανιόλικη κιθάρα, αλλά και που τα κομμάτια που ερμηνεύει ο ίδιος, αντανακλούν την πνευματικότητα και την μουσική του παιδεία στις μουσικές παραδόσεις της Μεσογείου και της Ασίας, που τόσα χρόνια έχει εντρυφήσει!


Omar Faruk Tekbilek - I love you

Ελπίζω να απολαύσετε όπως κι εγώ την μουσική αυτή ιδιοφυία μέσα από τα βίντεο που παραθέτω εδώ για μια πρώτη γνωριμία με το έργο του. Καλή ακρόαση και καλά μουσικά ταξίδια στη μαγεμένη Ανατολή!

Link: Official Omar Faruk Tekbilek web page.

Μαριαλένα, 17/10/2007

16 comments:

An-Lu said...

Θα τα απολάυσω στο σπίτι, το υπόσχομαι τρελλοκρίαρο!
;-)

Marialena said...

@ An-Lu: εννοείται γοργονίτσα μου, γιατί άμα δεν σε ταξιδέψουν αυτά τα τραγούδια, να μου τρυπήσεις τη μύτη μου τη κριαρίσια!!! Μάκια...

Sakis said...

Καλή μου φίλη με τις διαρκέις εκπλήξεις.

Με την ευκαιρία που μου δίνεις, να σου πω ότι με έχεις στέιλει κανονικά.
Εχω και εγώ σχεδόν όλα του Tekbilek και τον παρακολουθώ δισκογραφικά εδώ και πολλά χρόνια σχεδόν από τότε που άρχισε να πρωτογίνεται γνωστός στην Ελλάδα.
Ξερεις ήταν τότε αυτά τα ακούσματα που μπήκαν στο ethnic ρεπερτόριο με τους nightark τους Αρμένηδες και με την μεγάλη επιτυχία τους στην αρχή, το Homecomıng ή σαν Δυνατά Δυνατά με την Ελευθερία Αρβανιτάκη.
Λίγο μετά οι nightark διαλύσανε,πάρε ότι βρέις από αυτους επίσης, είναι πιό jazz ethnic αλλά το κλίμα το ίδιο, διαλύσανε λοιπόν αλλά βρεθηκαν να είναι τόσο γνωστοί και αγαπητοί που συνέχισαν σόλο καριέρα στην χώρα μας με πιο γνωστό τον Haig *τουρμποτζανιτζγιαν ή κάπως έτσι το δύσκολο επίθετό του* που παίζει Ud και συμμετέχει και σε πολλους Ελληνικούς δίσκους.
Τί να κάνουμε η μία βαθειά μουσική μας ρίζα είναι στην Ανατολή.

Τα τελευταία χρόνια το ψάχνω πολύ με την World όπως λέγεται μουσική με πολύ μεγάλο κόλημα την Αφρικάνική και ειδικά την Μαλινέζικη, όμως οι ηχοι της Ανατολής πάντα με συνεπαίρνουν αφου η γιαγιά μου ήταν γεννημένη στην Πέργαμο και τα παιδικά μου ακόυσματα στην οικογένεια ήταν τα παλιά λαικά οι αμανέδες και τα ρεμπέτικα.
Ο Τεκμπιλέκ είναι πραγματι ιδιοφυιά, οι παραγωγές του είναι άρτιες ενώ το κλιμα που μεταδίδει είναι μυσταγωγικό.
Οι παραπομπές του είναι στην αρχαία Τουρκικη Θρησκευτική Μουσική των Τουρκων Μουσουλμάνων της Μέσης Βυζαντινής περιόδου ,που αναπτύχθηκε στα μοναστήρια των Μεβλάνα με κύριο μύστη τον Μεγάλο Τζελαλεντιν Ρουμί.
Δεν είναι τυχάιο ότι τα μοναστήρια αυτά ενυπήρχαν ΄μεσα στην επικράτεια της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, αφού τα επισκπετονταν και Ορθοδοξοι για να συνεργαστουν μαζί τους στο μουσικό μέρος αφου οι Μεβλανα έιχαν αναπτύξει πολύ την θρησκευτική μουσική. Κοινοί λοιπόν οι δρόμοι, ή Μακάμ, όπως λέγονται Βυζαντινής μουσικής και Μέβλανα, ή μουσική των Δερβίσηδων όπως πολύ σωστά ανέφερες .Οι Μέβλανα ήταν ένα μέρος του κινήματος των Σουφί που υπάρχει σε όλον τον Αραβικό κόσμο μέχρι σήμερα και είναι κάτι ανάλογο των ασκητών του Αγίου Ορους, όχι απλά των μοναχών.
Σκοπός τους είναι η επικοινωνία με το Θείο μέσα από την αυτοσυγκράτηση την μουσική και την προσευχή.
Ο περίφημος λοιπόν αυτος χορός των whirlıng dervish, που σήμερα έχει γίνει τουριστική ατραξιόν, έιναι πολύ συμβολικός και χρειάζεται μεγάλη εκπαιδευση και διαλογισμό από τους χορευτές. Μπορέι να τον χορεψουν και γυνάικες. Εχει συμβολικό χαρακτηρα.
Το ένα χέρι δέιχνει τον ουρανό και το άλλο την γή. Η περιστροφή δείχνει την αέναη περιστροφή του πλανητικόυ συστήματος γύρω από τον ήλιο ένώ σε όλα αυτά σύνδεσμος μεταξύ σύμπαντος και γής που την δέιχνει προς τα κάτω το άλλο χέρι, είναι ο άνθρωπος. Σιγά σιγά ο χορευτής περιστρεφόμενος μεταπίπτει σε νιρβάνα, κάτω από τους ήχους της μουσικής που περιγραφεις(κύριο όργανο το εκπληκτικό νέι), και χάνει την επαφή με την πραγματικότητα. Το εκπληκτικο είναι ότι δεν υπαρχει χρονικό όριο που τελειώνει αυτός ο χορός.

Τελειώνοντας να σου μεταφέρω μία ρήση του Ρουμί που υπάρχει στο οπισθόφυλλο του πρώτου δίσκου των Enigma

καλές ειρηνικές ακροάσεις



I tried to find him on the Christian cross, but he was not there; I went to the Temple of the Hindus and to the old pagodas, but I could not find a trace of Him anywhere.
I searched on the mountains and in the valleys but neither in the heights nor in the depths was I able to find Him. I went to the Caaba in Mecca, but He was not there either.
I questioned the scholars and philosophers but He was beyond their understanding.
I then looked into my heart and it was there where He dwelled that I saw Him;
He was nowhere else to be found.

Jelaluddin Rumi

In every color there's the light
In every stone sleeps a crystal
Remember the Shaman, when he used to say:
"Man is the dream of the dolphin"

Lyrics from the ENIGMA's music LP: "CROSS OF CHANGES"

Marialena said...

Αχ, αχ, ααααχ, τι μου κάνεις απόψε φίλε Σάκη με την κουβέντα που πιάσαμε. Αυτά που αναφέρεις είναι το λιγότερο συναρπαστικά στα μάτια ενός ανήσυχου αναγνώστη.

Ο μουσικός που αναφέρεσαι είναι ο Haig Hatzijian που παίζει το ούτι και ήμουν τυχερή να ακούσω δείγματα της δουλείας του, από μια υποψιασμένη φίλη που μου τον ανέφερε. Άκουσε το κομμάτι "Hanin" και θα με θυμηθείς...

Όσο για τους δερβίσηδες, να προσθέσω σε αυτά που μας είπες ότι το φέσι στο κεφάλι τους συμβολίζει την ταφόπλακα του Εγώ μας.

Εμένα μου αρέσει και η κέλτικη μουσική συν τις άλλοις καθώς και η δική μας παραδοσιακή, καθώς και η κινεζική. Η ανατολή είναι στις ρίζες μας γιατί τα κύτταρά μας έχουν εμποτιστεί με τις προαιώνιες μνήμες από τις πατρίδες των προγόνων μας, αλλά και τη βυζαντινή μας κληρονομιά.

Είδες, πάλι μιλάμε για την Ομορφιά στη ζωή μας, μέσα από τη μουσική. Υπέροχα πράγματα πραγματικά...!

Marialena said...

@ Σάκης: Ακούγοντας ξανά ολόκληρο το άλμπουμ του Τεκμπιλέκ "Whirling", εμπνεύστηκα αυτό εδώ το ποίημα με τίτλο: Δερβίσικος χορός (Sema).

Λες και είχα μεταμορφωθεί στη φαντασία μου σε έναν από αυτούς τους χορευτές, μα την αλήθεια...

Sakis said...

Κάτι ήξερα εγώ που έκανα link το post σου και στη φωλιά μου, να έρχονται και άλλοι να διαβάζουν γιατί εδώ χωρίς να το θέλουμε έχεις/ ξεκινήσει και εγώ μετά ένα πολύ ωράιο αφιέρωμασ στον Tekbilek και κατ'επέκταση στο είδος της μουσικής που αξίζουν να τα βρουν και άλλοι. ετσι παίρνει και μιά αξία το διαδίκτυο.
εχεις δίκιο για το όνομα του haig. το τραγούδι το έχω ακόυσει έχεις δίκιο.
Νομίζω ότι το άλλο όνομα αυτό σαν σιδηρόδρομο έιναι του Arto.
Τα Κέλτικα έιναι μέσα στην καρδιά μου και μένα.
Εκεί παίζουν με άλλα παραμύθια και μύθους, αλλά κατά περιέργο τροπο οι δρόμοι τους έχουν μεγάλη σχέση με τα Δημοτικά αν δεν κάνω λάθος της Κεντρικής Μακεδονίας και Θράκης.

ΥΓ
Η Loreena είναι θεικό αερικό.!
Και ένα link από ένα πολύ καλό μουσικό blog για τους Night ark έτσι να μας φύγουν όποιες απορίες ¨-)
http://standinatthecrossroads-
blackcatbone.blogspot.com/
2007/12/night-ark-treasures-
traditional.html

Marialena said...

Ωραία Σάκη μου, ευκαιρία να μυηθούν στη μουσική ιδιοφυϊα του Τεκμπιλέκ, ακόμα περισσότεροι μουσικόφιλοι.

Θυμάσαι μήπως τους Άβατον? Αρχές δεκαετίας του 90 ήταν που κυκλοφόρησαν κάποιες δισκογραφικές τους δουλειές εμπνευσμένες από την αρχαία ελληνική μουσική και τα όργανα που χρησιμοποιούσαν τότε?

Μήπως έχεις βρει κάτι σχετικό?

Sakis said...

Μαριαλένα δεν θα το πιστέψεις¨-0

Κάπου στα μέσα της δεκαετίας του 90 και ένα από τα τελευταία μου βινύλια ήταν μία πανέμορφη μαύρη κασετίνα των ΑΒΑΤΟΝ, πληροφορίες και στίχους του τρίτου δίσκου (βινυλιόυ) τους το "ΕΞ ΑΔΟΚΗΤΩ" σε σσ΄τιχους της Σαπφούς. δεν νομίζω ότι αυτός ο δίσκος θα έιχε την ίδια άισθηση στην ακρόαση το χρώμα και το βάθος αν τον είχα πάρει αργότερα σε cd.
Μίξη παραδοσιακών οργάνων με ηλεκτρικά με γήινα φωνητικά, σε στίχους αρχάιους ελληνικόυς. Πολύ ενδιαφέρον πόνημα από τους τρίς καλλιτέχνες του σχήματος με πολύ καλή μουσική παιδέια. Δεν είναι τυχάιο ότι ήταν π[αιδιά του Χατζιδάκι.
Επειδή πλέον τα βινύλια μου τα έχω θάψει σε σεντόυκι κάτω από την τριανταφυλλιά στον κήπο ¨-))αν θυμάμαι καλά τους έχω κάνει mp3 (κακά τα ψέματα τώρα μουσική ακόυμε πιό πολύ στον υπολογιστή και στο αυτοκίνητο.
Πάντως σου παραθέτω και κάποιες επι πλέον πληροφορίες από ένα φόρουμ που βρήκα.
---------------------------------
ΜΟΥΣΙΚΗ: ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΞΥΔΙΑΣ, ΝΑΤΑΣΑ ΚΑΡΒΟΥΝΗ
ΣΤΙΧΟΙ: ΣΑΠΦΩ

Πρόκειται για έναν από τους πιο ενδιαφέροντες δίσκους της τελευταίας 15ετίας. Κυκλοφόρησε το 1996 από την Lyra και είναι ο τρίτος δίσκος του σχήματος. Αποτελεί μια μουσική σύνθεση που βασίζεται στην εκφραστική δύναμη της λυρικής ποίησης της Σαπφούς. Δύσκολο εγχείρημα, όμως το συγκρότημα «Άβατον» από τη δημιουργία του πειραματιζόταν σ’ αυτή την κατεύθυνση, την αναζήτηση και μελέτη του αρχαίου κόσμου και φυσικά της μουσικής του.

Κεντρικό σημείο αναφοράς τους είναι, λοιπόν, η Αρχαία Ελλάδα. Όχι όμως με τη μορφή μιας ανεδαφικής αρχαιολατρίας. Επειδή ακριβώς κατανοούν το πνεύμα της αρχαίας Ελλάδας, είναι στοχαστές και κοσμοπολίτες. Ανοιχτοί και έτοιμοι να νιώσουν και να κατανοήσουν το διαφορετικό, γιατί γνωρίζουν ότι η μουσική, όπως και η σκέψη δεν μπορεί να εγκλωβισθεί από γεωγραφικά σύνορα. Έτσι, η μουσική τους ενσωματώνει πια ένα ευρύτατο φάσμα επιρροών, που περιλαμβάνουν αρμονικούς ρυθμούς, αρμενικές ντουντούκες, ινδικά ακούσματα, ήχους και κλίμακες της Μέσης Ανατολής και αναφορές από την δυτική κλασική μουσική. Έμπνευση για τους «Αβατον» αποτελεί «η σύνδεση με το πνεύμα», ενώ αναφερόμενοι στην πολύχρονη διαδρομή τους λένε ότι «η μουσική, αυτό το άβατον, είναι η πρόκληση που αντιμετωπίζουμε. Ο δρόμος προς την ουσία της μουσικής δημιουργεί το άβατόν μας».

Στο «Εξ αδοκήτω» συνδυάζονται παραδοσιακά και ηλεκτρικά όργανα. Όπως διαβάζουμε στο www.avmentor.gr «η ηχοληψία και η μίξη έχουν γίνει αναλογικά σε οικιακό στούντιο και στη συνέχεια το μάστερινγκ ανέλαβε τις τελικές διορθώσεις. Η αρχική δουλειά ήταν ούτως ή άλλως πολύ καλή υπό την έννοια ότι είχε συλλάβει τις μικρολεπτομέρειες των οργάνων και της φωνής
Ακούγοντας τον δίσκο με τα φωνητικά που κυριολεκτικά "επιπλέουν" επάνω στην οργανική σύνθεση και τα κάθε λογής ηχοχρώματα είναι πανεύκολο να απορροφηθείς από τις συνθέσεις οι οποίες χαρακτηρίζονται από άφθονο αέρα ανάμεσα στα όργανα αλλά και ανάμεσα στους φθόγγους δημιουργώντας μια αίσθηση ρυθμικής ροής μάλλον παρά αρμονικού κατακλυσμού».

Τα 10 μουσικά θέματα του δίσκου στηρίζονται σε στίχους της Σαπφούς. Το ενδιαφέρον και ξεχωριστό της δουλειάς αυτής είναι ότι οι στίχοι ακούγονται στα αρχαία ελληνικά. Φυσικά όλη η έκδοση του δίσκου περιλαμβάνει μεταφράσεις των ποιημάτων αλλά και γενικότερα ένα πολύ πλούσιο υλικό και πληροφορίες για την αρχαία λυρική ποίηση και μουσική. Τα ποιήματα που ακούγονται είναι τα εξής:


1. ΑΕΡΙΩΝ ΕΠΕΩΝ ΑΡΧΟΜΑΙ
2. ΟΥΚ ΕΘΕΛΩ ΠΛΟΥΤΕΙΝ
3. ΜΕΛΠΕΙΑ
4. ΑΛΟΕΣΣΑ
5. ΤΑΙΣ ΕΜΑΙΣ ΕΤΑΙΡΑΙΣ
6. ΤΟΙΣΟΙ ΜΕΝ ΕΥ
7. ΥΜΗΝΑΟΝ
8. ΒΑΚΧΟΣ
9. ΣΙΜΟΥΝ
10. ΕΡΩΣ ΑΕΛΙΩ


Οι «Αβατον» σχηματίστηκαν το 1988, όταν ο συνθέτης και μουσικός Γιάννης Παπαδάκης, συναντάει τον ομότεχνό του Παναγιώτη Ξυδιά και αποφασίζουν να δημιουργήσουν μια νέα μπάντα. Κι οι δυο τους είχαν περάσει μεγάλο τμήμα της δεκαετίας του '80 σπουδάζοντας μουσική στο εξωτερικό, στη Γαλλία ο πρώτος, στη Γερμανία ο δεύτερος. Στην αρχική μορφή της μπάντας συμμετείχε και ο Νίκος Γράψας, που αποχώρησε αργότερα. Στην Ελλάδα εκείνη την εποχή η έθνικ μουσική έκανε τα πρώτα της δειλά βήματα, ενώ η μουσική τους βασίζεται στον αρχαίο λόγο. Το 1991, οι «Αβατον» επιλέγονται από τον Μάνο Χατζιδάκι και ηχογραφούν για το «Σείριο» το πρώτο ομώνυμο άλμπουμ τους. Δύο χρόνια αργότερα, κι ενώ το γκρουπ έχει ξεκινήσει τις ζωντανές εμφανίσεις, ηχογραφούν το δεύτερο άλμπουμ τους «Ερως Αελίω», ενώ το 1996 κυκλοφόρησε το «Εξ Αδοκήτω» για το οποίο μιλήσαμε, που τους κάνει γνωστούς, καθώς οι πωλήσεις του ξεπέρασαν τα 16.000 αντίτυπα.

Το 2001 ηχογράφησαν τον τελευταίο δίσκο τους με τίτλο «Κόσμον», στον οποίο συμμετέχει πλειάδα μουσικών μεταξύ των οποίων ο βιολιστής Γιώργος Μαγκλάρας, ενώ φωνητικά στο τραγούδι «Γερανός» κάνει η Natacha Atlas. Πρόκειται για ένα έργο που στηρίζεται σε δύο ρητά: του Ηράκλειτου ότι «αυτόν τον κόσμο δεν τον έπλασε κανένας θεός ή άνθρωπος, παρά υπήρχε πάντα, υπάρχει και θα υπάρχει, μια αιώνια ζωντανή φωτιά, που ανάβει με μέτρο και σβήνει με μέτρο» και του Επίκουρου ότι «δεν πρέπει να βιάζουμε τη φύση αλλά να πειθόμαστε σ' αυτήν».

Κατά τη διάρκεια της 14χρονης πορείας τους, οι Άβατον έχουν συμμετάσχει σε μερικά από τα σημαντικότερα μουσικά δρώμενα, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, εκπροσωπώντας πάντα μια εναλλακτική μουσική κουλτούρα.

Τους Άβατον αποτελούν οι:

- Παναγιώτης Ξυδιάς: φωνή & πνευστά
- Νατάσσα Καρβούνη: πλήκτρα
- Ιωάννης Παπαδάκης: κιθάρα & έγχορδα
- Ιωάννα Μητσόγλου: τύμπανα


Μετά το «Κόσμον» το συγκρότημα διαλύεται και το 2003 ο Ιωάννης Παπαδάκης κυκλοφορεί ένα δίσκο με τον χαρακτηριστικό τίτλο «Εξ-Άβατον». Ενδιαφέρον είναι ότι ο Παπαδάκης δεν οδήγησε τον δίσκο σε αρχαιοελληνικά κρεσέντα, αλλά αντίθετα μέσα από την έρευνά του δανείζεται αισθητικές αξίες του τότε που τις φιλτράρει στο σήμερα. Τα ηλεκτρονικά κρουστά αντικαθιστούν τον ήχο της στάμνας και οι στίχοι της Σαπφούς δεν απαγγέλλονται στεγνά αλλά βρίσκουν την ιδανική τους έκφανση στην ερμηνεία της Αναστασίας Έδεν. Είναι δηλαδή φανερή η ανάγκη για νέους τρόπους έκφρασης αλλά πάντα με σεβασμό και αγάπη στο προηγούμενο συγκρότημα.

Πηγη: http://www.pyxida.gr/

Marialena said...

Λοιπόν επειδή φαίνεται πως σήμερα το βράδυ τα μεγάλα πνεύματα συναντιούνται και όχι μόνο (βγαίνουν και οι καλλικάτζαροι κιόλας, μην το ξεχνάμε αυτό...),
αγαπητέ μου Σάκη σε παρακαλώ να μου στείλεις μέσω του rapidshare τα mp3 που έχεις των Άβατον, γιατί άνθρωπος είμαι και εγώ (λέμε τώρα), γιορτές έχουμε, να μην μου κάνεις ένα δωράκι της φιλομούσου, εεε?

Sakis said...

Ακου λέει
Μετά χαράς μόλις το βρώ στους giga περιφεριακούς HD που είναι αποκλειστικά γιά μουσική.
Μόνο που με έπιασες λίγο αδιάβαστό εδώ.
Ενώ έχω στο rapidshare account δικό μου και κατεβάζω, δεν το εχω ψάξει να ανεβάσω στον server τους.
Φαντάζομαι δεν είναι κάτι δύσκολο, πρέπει να γίνεται μέσα από το forum των χρηστών οπου δημιουργείς ένα link αυτών που έχεις ανεβάσεις έτσι δεν είναι?

Τελικά το ποστ αυτό πρέπει να το μοιράσω και στους ABATON στον Σταυραετό

Καλό Σαβατοκύριακό και καλή αποφόρτιση σε όλους εύχομαι.

Klearchos said...

Καλές γιορτές, Μαριαλένα!

Marialena said...

@ Σάκης: Ευχαριστώ, ευχαριστώ, αλλά αν μέχρι τώρα δεν έχεις κάτσει να ψάξεις που έχεις αυτούς τους μουσικούς θησαυρούς, το "τρελλό κριάρι" θα στεναχωρηθεί...
χα,χα,χα!

Και βέβαια μπορείς να ανεβάσεις μέσα από τον λογαριασμό σου τα αρχεία της επιλογής σου και στη συνέχεια να αποστείλεις το link του rapidshare με mail. So easy!

@ Κλέαρχος: Επίσης αγόρι μου γλυκό, σ' ευχαριστώ πολύ για τις ευχές και ανταποδίδω. Μακάρι ο καινούργιος χρόνος να είναι από τους καλύτερους για σένα σε όλα τα επίπεδα!

;-D Χρόνια Πολλά!

Sakis said...

:-)))

N.Ago said...

Από καρδιάς εύχομαι, Καλά Χριστούγεννα με υγεία και χαρά!!!

Marialena said...

Νίκο μου γλυκέ, σ' ευχαριστώ και ανταποδίδω σε σένα και την οικογένειά σου, στις κορούλες και τη γυναίκα σου. Ευχές πολλές με υγεία και να είναι ευλογημένο το σπιτικό σας!

Καλά Χριστούγεννα!

Anonymous said...

Νομίζω είναι Κούρδος στην καταγωγή και όχι Τούρκος..