Wednesday, June 06, 2007

Η εισπνεόμενη ινσουλίνη είναι γεγονός!


Η συσκευή χορήγησης της νέας εισπνεόμενης ινσουλίνης

Το πρωί μίλησα με τη μητέρα μου στο τηλέφωνο. "Κάτι άκουσα στις ειδήσεις για την εισπνεόμενη ινσουλίνη" μου λέει, "έρχεται στην Ελλάδα..." Δεν την σπουδαιολόγησα την είδηση, είπα πως όταν επικοινωνήσω με τη γιατρό μου, θα την ρωτήσω σχετικά. Άλλωστε τόσα χρόνια ακούγαμε στα συνέδρια για αυτήν την ινσουλίνη, αλλά τίποτα δεν βλέπαμε!

Τώρα το απόγευμα, γύρισα σπίτι ένα πτώμα. Κάθησα για λίγο στον καναπέ και άναψα την τηλεόραση. Ένα κανάλι είχε ειδήσεις και έμεινα λίγο στη συχνότητά του για ένα θέμα που με ενδιέφερε. Στη συνέχεια ανήγγειλε ο παρουσιαστής ότι το επόμενο θέμα θα αφορούσε στην εισπνεόμενη ινσουλίνη και έτσι είπα να το ακούσω και αυτό, για να δω τι είναι.

Ξεκίνησε το ρεπορτάζ να λέει πως απευθύνεται σε διαβητικούς τύπου 2 (θεραπεία με αντιδιαβητικά δισκία δηλαδή) και αποθαρρύνθηκα προς στιγμήν, μέχρις που ανέφερε πως είναι κατάλληλη και για χορήγηση στα ινσουλινοεξαρτώμενα άτομα με διαβήτη κάτω από συγκεκριμένες προυποθέσεις και σκίρτησα. Λες να κάνει και για μένα αναρωτήθηκα?

Είμαι πολύ συγκινημένη αυτή τη στιγμή, όσο σκέφτομαι πως ένα κομμάτι της θεραπείας υποκατάστασης της ινσουλίνης θα γίνεται από δω και στο εξής κατ' αυτόν τον τρόπο. Μόνο μια ένεση θα έχουμε την ημέρα και αυτή θα είναι η ινσουλίνη 24ωρης βάσης για τον μεταβολισμό, ενώ οι προγευματικές μας δόσεις θα καλύπτονται από την εισπνεόμενη ινσουλίνη.

Δεν μπορώ να το πιστέψω μετά από 25 συνεχή χρόνια ενέσεων κάθε μέρα επί τέσσερις ή περισσότερες φορές βρέξει/χιονίσει, τώρα πια το κορμάκι μου να πάρει μια ανάσα και να μην αναγκάζομαι να νιώθω σαν σφουγγάρι από τα τόσα τρυπήματα από τις βελόνες! Θεέ μου είναι πραγματικότητα αυτό? Θα περιοριστούμε μόνο σε μια ένεση το βράδυ και πάπαλα?

Για φαντάσου, τώρα πια τα "αδέλφια" μου τα διαβητόπουλα, θα μπορούν να πουν πως η ζωή τους γίνεται καλύτερη σε ένα σημαντικό κομμάτι, αυτό της χορήγησης ινσουλίνης.
Θα θελα να είμασταν μαζί τώρα, αγκαλιά και να πανηγυρίζαμε για την εξέλιξη της τεχνολογίας υπέρ μας. Να μασταν παρέα με το Ρηνάκι μου, το Χρυσουλίνι μου, το Ονειράκι μου, τη Νατασούσκα, τον Κώστα, τον Παναγιώτη, την Κατερίνα, τον Μήτσο, την Ιωάννα, τη Φωτεινή, τον Χρήστο και όλα τα φιλαράκια στον σύλλογο και να χοροπηδάμε από χαρά... για φαντάσου! Να μεγαλώσει ο Μπαμπίνος και να γίνει αθλητής όπως το επιθυμεί και να μην τον κυνηγάει η μαμά του με την ένεση στο χέρι, το μωρό μου το γλυκό, αμήν Παναγία μου!

Από Δευτέρα λοιπόν θα πωλείται στα φαρμακεία η εισπνεόμενη, ενώ θα χορηγείται από όλα τα ταμεία. Η συσκευή χορήγησης (που μοιάζει λίγο με τσουτσού γαϊδάρου, έτσι μεγάλη που είναι...) κοστίζει για την ώρα 117 ευρώ, του οποίου τα ταμεία σκέφτονται να καλύψουν το κόστος στη συνέχεια (τι περιμένουν πάλι, άγνωστο!)

Ενδείξεις: Διαβήτης Τύπου 2 και Τύπου 1 (ινσουλινοεξαρτώμενος)
Αντενδείξεις: Εγκυμοσύνη, Κάπνισμα, Άσθμα, Βρογχίτιδα, ηλικίες κάτω των 18 ετών

Όχι τίποτα άλλο, έχω έναν ακόμα λόγο να χαίρομαι που συνειδητά δεν καπνίζω κιόλας, γιατί αλλιώς θα ήταν σαν να μου έπαιρναν το γλυκό από το στόμα, τώρα με την νέα ινσουλίνη. Εκφράζω τον προβληματισμό μου τι θα γίνει όταν θα υφιστάμεθα λοιμώξεις του άνω αναπνευστικού με καταρροή και δυσκαταποσία, αλλά ελπίζω να έχει προβλεφθεί και αυτό κατά τη χορήγηση.

Εντυπώσεις επί της ουσίας θα έχω, ελπίζω, όταν ξεκουνήσω και πάω στον διαβητολόγο να μου γράψει ινσουλίνες και του ζητήσω να μου συνταγογραφήσει και το καινούργιο φάρμακο.

Λες η ζωή να μας χαμογέλασε σε αυτήν την περίπτωση βρε παιδιά, λες...?

Μαριαλένα, 6/6/2007

Links: Advances in Insulin Therapy: The New Paradigm in Diabetes Care

13 comments:

Juanita La Quejica said...

Από ό,τι έλεγε κάποιος γιατρός στον πατέρα μου σήμερα (που επίσης είναι μεταξύ άλλων και διαβητικός) όταν θα υπάρχει λοίμωξη του αναπνευστικού θα χρησιμοποιείται η παραδοσιακή μέθοδος. Το πρόβλημα είναι ότι θα είναι δύσκολο τον πρώτο καιρό να καθοριστεί η σωστή δόση γιατί θα υπάρχει μεγάλη απώλεια κατά την εισπνοή.
Είναι πάντως τεράστιο βήμα για την βελτίωση της καθημερινότητας, έχεις μεγάλο δίκιο να χαίρεσαι!

αλκιμήδη said...

πολύ χάρηκα βρε παιδί μου
εύχομαι να σου ταιριάξει

ci said...

Το άκουγα σήμερα κι ήσουν από τα άτομα που σκέφτηκα!
Με το καλό Μαριαλενάκι:)

adaeus said...

Και γω εσένα σκέφτηκα μόλις το διάβασα, αν δεν κάνω λάθος στη σημερινή Ελευθεροτυπία... Είμαι πολύ χαρούμενος, αν μπορείς να ανακουφιστείς έστω και λίγο από τα τρυπήματα...

An-Lu said...

Κάπου το πήρε το μάτι μου χθες και σε σκέφτηκα! Μακάρι να σου ταιριάξει κούκλα μου!
Αγκαλιές και φιλιά!
;-)

Marialena said...

Το νοιάξιμό σας με συγκινεί βρε παιδιά, να στε καλά για την υποστήριξη!

Juanita: ευχαριστώ για το ποδαρικό! Ξέρεις, οι δυσκολίες δεν με κάμπτουν προσωπικά, γιατί τόσα χρόνια η όποια επίτευξη καλού γλυκαιμικού ελέγχου γίνεται με ακατάπαυστη προσπάθεια και επιμονή. Κάθε αρχή και δύσκολη, μα είναι για καλό αυτή τη φορά...

Αλκιμήδη: Μακάρι, το ίδιο λέω και εγώ στον εαυτό μου, φιλιά πολλά!

Κιτρομελλένια: Σ'ευχαριστώ για την θετική σου ενέργεια, it's the thought that counts! ;-D

Adaeus: ...καλέ μου, εγώ να δεις!

An-Lu: Από την ενημέρωση που έχω ως τώρα θέλω να πιστεύω πως μπορώ να τη χρησιμοποιήσω, για να δούμε!
Hugs and kissez 2 u 2!!!

panagiota said...

Χαρμοσυνα τα μαντάτα σημερα!!!!!
Εύχομαι το ο,τι καλυτερο για ολα τα διαβητόπουλα!!!!!!!

Anonymous said...

mn me geloun ta matia mou?eida kala epsaxnes to oneiraki gia pareoula??
.....k ekeino hrthe noera na sai kanei mia agkalitsa, na tou xamogelaseis, k na sou pei oti oso zoume elpizoume k ta kalutera tha rthoun k gia mas ta gluka paidakia.euxomai h epimonh k upomonh na mn segkataleipson pote..

p.s dolcina m hrtha viastika athina st nosokomeia{arxiz mallon lantus mazi m t xapia} k dn seida alla elpizw tn epomenh..

polla gluka filia

Marialena said...

@ Παναγιώτα: είναι σημαντικό νέο αναμφισβήτητα, στη πράξη θα αποδειχθεί πόσο αποτελεσματικό είναι, μα πιστεύω πως οι ενδείξεις είναι ενθαρρυντικές. Να σαι καλά!

@ Sogno: Ε, άμα ξεχνούσα και το Ονειράκι μου, τι φίλη θα ήμουνα??? Με το καλό να αρχίσεις τη Lantus, φαίνεται πως ο οργανισμός σου θέλει μια βοήθεια στον μεταβολισμό του πια... Lantus & εγώ και πάω καλά, η πιο καλή 24ωρη είναι! Να δούμε τώρα η εισπνεόμενη πόσο καλή είναι σαν γρήγορη... Μάλλον λέει!

Κανόνισε όταν κατέβεις ξανά Αθήνα και προλαβαίνεις να τα πούμε βρε!

Φιλάκια γλυκό μου, καλή αρχή! Μ.

Xνούδι said...

Κι εγώ εχτές το άκουσα και σε σκέφτηκα αμέσως. Μεγάλη χαρά και ανακούφιση.
Φυσικά και η ζωή χαμογέλασε. Και πολύ μάλιστα.
Τα φιλιά μου :)

Marialena said...

Αχ βρε Χνουδομπαλλένια, να ξερες τι σημαίνει κάτι τέτοιο για μένα... Θα έρθει εκείνη η ώρα που έτσι και πάρω το πράσινο φως από τη γιατρό μου, θα είναι σαν ένα βάρος να φεύγει πάνω από τους ώμους μου, έτσι το ονειρεύομαι!

Σ' ευχαριστώ πολύ πολύ και σε φιλώ!

Χρήστος Αθανάσουλας said...

Καρδούλα, θέλω να κάνω σαν χούλιγκαν...
κι ότι έλεγα να το κλείσω το ρημάδι και να χαθώ από τα blog...
μόνο μετά από αυτό αξίζει... κι ας το διαβάζει ένας τυχαίος ή άγνωστος...
Γι' αυτόν
Είσαι τέλεια

Marialena said...

Χρηστάκο μου, ό,τι και αν αποφασίσεις για το ημερολόγιό σου, θέλω να ξέρεις πως η αγάπη και η εκτίμησή μου είναι δεδομένη σε σένα και στο καμάρι σου το γλυκό!

Να λες και Δόξα τω Θεώ μας δίνεται μια ευκαιρία να πούμε πράγματα όπως αυτό εδώ που κάτι έχει να πει σε πολλούς από εμάς...

Σε φιλώ καλέ μου χουλιγκάνε!!!