Friday, June 16, 2006

Ποιός Είμαι

-Δάσκαλε, ποιός είμαι?

-Γιατί με ρωτάς παιδί μου? Δεν έχεις όνομα?

-Έχεις δίκιο, Δάσκαλε. Μόνο για το όνομά μου είμαι σίγουρος. Δεν μου φθάνει, όμως, αυτό. Δεν μου λέει ποιος είμαι εγώ. Κι είναι αυτό που χρειάζομαι να ξέρω. Καμιά φορά, άλλα σκέπτομαι και άλλα μου λέει η καρδιά μου.

-Τη καρδιά σου να ακολουθείς, παιδί μου. Γιατί αυτή βρίσκεται πιο κοντά στον αληθινό σου εαυτό κι αυτή ξέρει, αν είσαι πραγματικά εσύ την κάθε στιγμή.
Η καρδιά σου ξέρει ότι θέλεις να είσαι ευτυχισμένος. Κι αν θέλεις την ευτυχία, πρέπει να αναζητήσεις την αλήθεια, μια κι αυτή έχει την ευτυχία μέσα της.
Κι η αλήθεια βρίσκεται βαθιά μέσα σου. Εκεί ήταν πάντα και θα είναι για πάντα. Φτάνει εσύ, επειδή το επιθυμείς, να ανοίξεις τον δρόμο προς αυτήν.

-Και πως θα το κάνω, Δάσκαλε?

-Με σιωπή στο νου, παιδί μου. Δεν μπορείς να σκέπτεσαι συνέχεια και να περιμένεις να βρεις την αλήθεια. Την αλήθεια θα την βρεις, όταν σωπαίνει ο νους. Γιατί τότε δεν παρεμβαίνει με δικές του εικόνες. Κι οι εικόνες που παρεμβάλλει ο νους έχουν δημιουργηθεί από εμάς, σε όλη μας τη ζωή.
Όταν, λοιπόν, θέλεις να μάθεις ποιός είσαι, όταν παρεμβαίνει ο νους, βλέπεις τον εαυτό σου μέσα από τις εικόνες του παρελθόντος, έτσι όπως πίστεψες ότι πρέπει να είσαι, για να σε θέλουν εκείνοι που αγαπάς. Είναι οι ψυχολογικές και κοινωνικές εικόνες του εαυτού μας. Και δεν έχουν καμμία σχέση με την αλήθεια. Ή, για να πούμε αλλιώς, δεν έχουν σχέση με αυτό που είσαι σήμερα.

-Και πως θα γνωρίσω αυτό που είμαι σήμερα?

-Όταν ο νους σωπαίνει, τότε μόνο, παιδί μου, αναδύεται από μέσα σου η γνώση του βάθους. Κι έτσι μπορείς να ξέρεις ποιος είσαι πραγματικά εδώ και τώρα. Ποιος ήσουν στο παρελθόν και ποιος θα είσαι στο μέλλον. Γιατί η γνώση του βάθους είναι αιώνια, έξω από τον χρόνο και τον χώρο.

Απόσπασμα από το βιβλίο της Χρυσάνθης Φωτεινού Κισατζεκιάν, "ΚΑΙ ΡΩΤΗΣΑ ΤΟΝ ΔΑΣΚΑΛΟ...", Εκδόσεις Καφέ Σχολειό, Αθήνα 2001

12 comments:

Μαύρος Γάτος said...

Καλημέρα Δόνια Μαριαλενίτα ( να ποιά είσαι!).

Σ;))))))))))

Unknown said...

Καλημέρα Μαριαλένα μου
Γλυκιά μου Μαριαλένα
Αυτή είσαι για όλους μας και έτσι
να παραμέινεις μέχρι το τέλος.

Να έχεις όμορφο Σ/Β/Κ
και παρέα σου το πιο όμορφο
χαμόγελο του καπετάν μίμη.

Καλό σου πρωινό

Εγώ θα παραμέινω εδώ γιατι έχω
το ρεπορτάζ του Μουντιάλ

Marialena said...

Καλημέρα Γατούλη και Ναυτάκο! Να στε καλά βρε παιδιά, το μόνο που θέλω είναι να υπάρχει αγάπη μεταξύ μας, να μην στεναχωρούμε ο ένας τον άλλον. Καλό π/σ/κ, με μουντιάλ ή χωρίς, με ήλιο, με χουζούρι, με βολτίτσες, με απ΄όλα! Δόνια

Marialena said...

Καλημέρα Σούρφου! Δεν είναι θεωρίες επισκόπου κλπ αυτά, είναι κομμάτι της Αλήθειας που κρύβουμε όλοι μέσα μας, γι' αυτό και φωτισμένοι Δάσκαλοι της Ανατολής και της Δύσης εκφράζουν τα ίδια πράγματα με τα δικά τους λόγια.

Ωραία ρήση, πόση σοφία κρύβει μέσα της. Σ'ευχαριστώ, καλό σ/κ, Μ.

Marialena said...

Αυτά τα πράγματα τα λέει κανείς, όταν έχει φτάσει πιστεύω σε αυτό το στάδιο και κυριαρχεί των σκέψεων του. Μόνο σε διαλογισμό και αυτό κάποιες φορές το έχω προσεγγίσει, αλλιώς, βάσανο είναι οι σκέψεις, έχουν τη δική τους δυναμική... άστα να πάνε!

Καλησπέρα μαγισσούλα, καλό σ/κ, Μ.

guerriero_da_luz said...

Όλα μεσα στο μυαλό είναι. Αρκεί να ψάξουμε να τα βρούμε να γλεντήσουμε τα καλά και να κάνουμε ειρήνη με τα άσχημα... Καλησπέρες Μαριαλένα.

Marialena said...

Καλησπέρα Αντώνιε! Είναι μέσα στο μυαλό τα άτιμα, το πριν και το μετά και το ανάμεσα, όλα μα όλα! Ευχαρίστως να το αποσυνέδεεα το 16βάλβιδο και να λειτουργούσα μόνο με οδηγό τη καρδιά, αλλά τότε ίσως να μην ήμουν εγώ αλλά κάποια άλλη.

Αν το έχεις κατακτήσει αυτό που περιγράφεις, κράτησέ το για οδηγό σου! Σ'ευχαριστώ για το σχόλιο, καλό σ/κ με τα όμορφα της ζωής, Μ.

mindstripper said...

Κι αν θέλεις την ευτυχία, πρέπει να αναζητήσεις την αλήθεια, μια κι αυτή έχει την ευτυχία μέσα της.

Και το λάθος πάλι, μέγας οδηγός προς την ευτυχία και την αλήθεια. Επειδή μερικά πράγματα συνηθίζουμε να τα υποτιμάμε...

Καλησπέρα Μαριαλένα μου. :-)

Marialena said...

Ωωωω, καλησπέρα στην εκλεκτή μου Mindstripper! Μετά που ανέβασα αυτό εδώ το κείμενο, βρήκα και μια από τις ρήσεις του Βούδα ΕΔΩ που μιλάει για την αλήθεια και έδεσε το γλυκό!

Εγώ λέω να κόψω το κεφάλι μου καλύτερα και στη θέση του να λειτουργεί η καρδιά, γιατί άλλα λέει το ένα και άλλα η άλλη και...

drskafidas said...

iparxei amesh sundesi twn 2!!

Marialena said...

Καλησπέρα Δρ. Σκαφίδα και καλοσώρισες! Αγάπη χωρίς αλήθεια φαίνεται πως δεν μπορεί να υπάρχει... Δεν είναι τυχαία η σύνδεση των δύο τελικά.

Marialena said...

Καλημέρα Μο και καλή εβδομάδα και από μένα! Εμείς οι άνθρωποι οι κοινοί, έχουμε να διανύσουμε πολύ δρόμο μέχρι να βρούμε τη γαλήνη μέσα μας, αλλά αξίζει τον κόπο να προσπαθήσουμε...