Εμείς οι νεότεροι γνωρίσαμε τη Βέσπα μέσα από τον νέο Ιταλικό κινηματογράφο, όταν τριγυρνούσε στα στενά της Ρώμης, καθώς την οδηγούσε ο Μαρτσέλλο Μαστρογιάννι, ή σε αμερικάνικες παραγωγές ο Κάρυ Γκράντ παρέα με τη Γκρέις Κέλλυ ή τη Σοφία Λόρεν.
Βέσπα (που σημαίνει σφήκα), ένας δίτροχος μύθος που φέτος συμπλήρωσε τα 60 της χρόνια καθ' οδόν. Ένα όχημα που κατασκευάστηκε εξ' αρχής με τη φιλοσοφία της μετακίνησης των μαζών στις ιταλικές "στράτες", εύκολα, οικονομικά και προσιτά. Το πρώτο μοντέλο του 1946 ήταν με σέλα ποδηλάτου ενός ατόμου, που με προσθήκη δεύτερης σέλας γινόταν διθέσια. Ο κινητήρας της είχε 98 κυβικά και στη συνέχεια το μοντέλου του 1948 μεγάλωσε στα 125.
Οι βέσπες είχαν χαρακτηριστική οδική συμπεριφορά, γέρνοντας προς την μια πλευρά όπου ο κινητήρας είχε τοποθετηθεί κατά πλάτος και γι' αυτό ήταν συχνές οι αστάθειες στην οδήγηση καθώς ο οδηγός έπρεπε να εξισορροπεί τη βέσπα στο δρόμο. Τώρα πια που τα νεότερα μοντέλα είναι αυτόματα, έχει κεντροβαριστεί και το χαρακτηριστικό αυτό δεν υπάρχει πια.
Οι γονείς μου αρραβωνιασμένοι 25ρηδες είχαν πάρει την GS 150 cc που κυκλοφόρησε από το 1955. Πολλές φορές έχω ακούσει ότι πηγαίναν συχνά στην Κόρινθο από την τώρα παλιά Εθνική Οδό (η νέα δεν είχε δημιουργηθεί ακόμα) και ο αέρας τους έπαιρνε αμπάριζα!
Έχουμε και ένα κάδρο με μια νέα κοπέλα της εποχής εκείνης που ποζάρει δίπλα στην 150αρα με νάζι! Μυθικά και εξωπραγματικά μου φαινόταν όλα αυτά, για μια εποχή που δεν μπορώ να φανταστώ πως ήταν.
Εγώ είμαι παιδί της γενιάς της PX 150 & 200 του 1973, που έβλεπα να έχουν συγγενείς και φίλοι και να τις έχουν κρατήσει μέχρι σήμερα πολλοί από αυτούς. Η συγκεκριμένη παράγεται ακόμα από την Piaggio, με τις ταχύτητες και τις ιδιαιτερότητές της, αλλά πάντα αξεπέραστη και διαχρονική.
Πριν λίγες μέρες ο Αστραπόγιαννος, το αυτόματο 50αρι δίχρονο μηχανάκι μου για σειρά ετών, άρχισε να έχει καρδιολογικά προβλήματα. Μετά από μια βλάβη από το πουθενά και επισκευή της, αλλά και πάλι με συμπτώματα μη καλής λειτουργίας, αποφάσισα να ψάξω για κάτι άλλο. Τα βήματά μου με οδήγησαν και πάλι στη Piaggio, όπου μετά από δια της ατόπου απαγωγής, έστρεψα το ενδιαφέρον μου στη νέα LX 125. Εκεί βρίσκονταν μια ασημένια κούκλα που ζήτησα να την δω και επεξεργαστώ. Μου εξέθεσαν την άνεση της στη κίνηση της πόλης και δεν αντιστάθηκα πολύ στο κομψό της στυλ και στην αξιοπιστία της.
Μονοκόματο πλαίσιο από μέταλλο, νέα φώτα, ρετρό στυλ, αποθηκευτικοί χώροι, άνετη σέλα, της έκλεισα το μάτι και την πήρα! Για κοίτα πως η ζωή κάνει κύκλους κάποιες φορές! Το 1950κάτι οι γονείς μου νέα παιδιά, το 2006 στην επέτειο των 60χρονων ήλθε και η δική μου η σειρά...
Μου έκανε εντύπωση η ευκολία χρήσης της από την πρώτη στιγμή και το ήρεμο γουργουριτό του 4χρονου κινητήρα. Περνάει τις λακκούβες των δρόμων ανενόχλητη και ελίσσεται στη κίνηση σαν μια αμαζόνα που δεν το έκανε και ζήτημα που έχει δημιουργήσει σχολή στα δίτροχα! Μαθημένη από το νευρικό 50αρι για 9 χρόνια, παραξενεύτηκα αλλά και συνάμα ένιωσα σιγουριά για τα προσόντα της 60χρονης νεαράς.
wallpapers by Piaggio Hellas
Ήδη ονειρεύομαι πως θα την ταξιδέψω σε κάποια κοντινή παραλία για να κάνουμε το μπάνιο μας (αν όχι τώρα του χρόνου σίγουρα) και να είμαστε μαζί στις αστικές μετακινήσεις χωρίς να με λαχταρήσει με καπρίτσια ατίθασης Ιταλιάνας όπως φαντάζομαι υποδυόταν τους ρόλους της ανυπότακτης Ναπολιτάνας η Σοφία Λόρεν!
Ελπίζω να γεράσουμε μαζί οι δυό μας, χαρίζοντάς μου αρκετά χρόνια απόλαυσης στην οδήγηση. Viva Vespa!
Πηγές: VESPA αλά ελληνικά,
Museo Piaggio,
Piaggio Internationale
Tuesday, September 05, 2006
1946-2006: 60 χρόνια Vespa!
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
25 comments:
Πολλά και καλά και απροβλημάτιστα χιλιόμετρα...
Και με σωστούς συνεπιβάτες :-)
σου προτίνω να δεις κι αυτό: Quadrophenia
@ Sigmund: Καλή η ευχή, χώρος υπάρχει και το βεσπάκι περιμένει!
(αυτοκολλητάκια όμορφα που θα βρω οεο?)--ξέρεις εσύ! ;-P
@ Peeping Tom: Καλοσώρισες, ευχαριστώ για την πρότασή σου!
Θανάσηηηη!!! Ξέρεις από Βέσπα;
Άστα Κλέαρχε, τώρα μαθαίνωωωωω...!
Καλές διαδρομές να έχεις με την δίτροχη σύντροφο ;)γεμάτες εικόνες και αισθήσεις . :)
Πάντα και παντού κράνος και ας χαλάει το μαλλί
γιατί για να απολαμβάνουμε τις όμορφες στιγμές πρέπει να έχουμε το κεφάλι μας στη θέση του !!!
Συγνώμη αν γίνομε κακός αλλά πρέπει
Σ'ευχαριστώ Ματ και καλοσώρισες! Δεν είπες κάτι να με στεναχωρήσεις, το αντίθετο! Εγώ έχω το μαλλάκι κοντό και έτσι δεν στεναχωριέμαι για την κουπ. Κράνος παντού και πάντα, σε κάθε μικρή ή μεγάλη διαδρομή. Προσέχουμε για να έχουμε. Α, έχουμε και το μυαλό μας καθώς οδηγούμε το δίτροχο ανάμεσα στα αυτοκίνητα μέσα στις πόλεις.
Καλά ταξίδια και σε σένα και θα χαρώ να τα ξαναπούμε στο μέλλον.
Κάπου εδω γύρω θα περιφέρω τις σκέψεις μου ;)
Και τόλμησε και μακρύτερες βόλτες το Βεσπάκι αντέχει πολλά ... για οτι χρειαστείς στην διάθεσή σου :)
Καλή σου μέρα!!! Να σου ευχηθώ καλή αρχή στα ιστολόγια και χαίρομαι που βλέπω έναν άνθρωπο με τον οποίο μοιραζόμαστε κοινές ευαισθησίες κατά πως φαίνεται...
Τέτοια μου λες και με σκλαβώνεις, είμαι και γω στη διάθεσή σου για επικοινωνία. Για να κάνω και λίγο χιούμορ, αφού ξέρεις από βέσπα...!
Όμορφες βόλτες να έχεις κούκλα μου, με ρομαντική διάθεση όπως αυτό το ποστάκι που μού έφτιαξε τη διάθεση!:)
buongiorno!
Buongiorno signorina! Να σαι καλά ψυχή μου, καλή διάθεση να χουμε και πολλά μπορούν να γίνουν. Τουλάχιστον ας προσπαθήσουμε γι' αυτό και η βεσπούλα μας περιμένει!
Σε ευχαριστώ για αυτά που ξύπνησες !!!
:)
Εγώ ψυχή μου? Τι μπορεί να ξύπνησα εγώ (με κάνεις να κοκκινίζω...)! ;-}
είναι κουκλίτσες οι άτιμες, πρόσφατα είδα μία την οποία ο κάτοχος της πρέπει να έχει μεγάλη καψούρα μαζί. Είχε φτιάξει ένα πολύ σπέσιαλ τιμόνι και πολλά άλλα. Καλώς σε βρήκα, ωραίο μπλογκ, καλύτερες βόλτες, είναι υπέροχος ο καιρός για βόλτες με βέσπα, έχω μια μηχανή αλλά μου κάνει νάζια, γιατί την είχα παρατήσει κάμποσο καιρό, αυτά ;)
Retro καταστασεις!!!!
@ Street Spirit: Καλοσώρισες και σ'ευχαριστώ για το σχόλιο. Χαρά δική μου θα είναι να τα λέμε και να μιλάμε για τις ιστορίες του δρόμου του καθενός μας. Είναι έρωτας αυτά τα δίκυκλα, όσο την γνωρίζω, τόσο με σαγηνεύει!
@ Πρέζα TV: Απίστευτο ε? Καλημέρα!
Ξέρεις ξερεις !!! :) και μην κοκκινίζεις βρε !!! :) :)
Χα ! το κακό είναι οτι έχω την εντύπωση πως γερνάω και αρχίζω να νοσταλγώ τα παλιά χρόνια ;)
Καλημέρα και καλή Πανσέληνο απόψε με την προτροπή να πάς καπου να την δείς . Την Θεωρώ πολύ καλύτερη του Αυγούστου και με το καινούριο σου δίτροχο θα είναι απόλαυση για σκέψου !!! ;)
Μαθουσάλας είσαι τέκνον μου? LOL! Ευχαριστώ για την προτροπή, χθες βράδυ καθώς επέστρεφα σπίτι με τον Βεσπούκιο, η ματιά μου στράφηκε στον ουρανό. Ήταν η Σελήνη που έφεγγε! Κάτι θα κάνω, τουλάχιστον θα την κοιτάζω μαγεμένη! Εσύ, τι έχεις κατά νου για σήμερα ως φεγγαροπιασμένος που είσαι και συ?
Στην Αρχή σκεφτόμουν για Πάρνηθα !!!
Μετά μου ήταν λίγο κοντά και σκέφτηκα τα Γεράνεια , όμως έχω μια κακή ανάμνηση απο πέρσι εκεί και δεν πάω ... μέχρι το βράδυ κάπου θα έχω καταλήξει !!! Ωραια θα είναι και στο Λαύριο την ώρα που σκάει όμως ;)
Μαθουσάλας δεν θα το έλεγα αλλά κάπου εκεί κοντα :) :) γεροντοφρικιό !!! χεχεχεχ!!!
Α, είσαι και βρυκόλαξ συν τις άλλοις! Πω, πω, σαν και σένα κανείς που λένε ε?
Μη μου πεις ότι έχεις και μασέλα, θα πεθαααάνωωωωω! χε,χε,χε
Καλά δεν στο λέω ;)
χαχαχα!!!! Αντε πάμε στο άλλο :) !!
vespa = style!
Όταν συναντηθούμε θύμισε μου να φέρω το Fly 150, που είναι εμπνευσμένο από την αισθητική της Vespa και μπορώ να πώ ότι είναι σίγουρα 1ο ξαδερφάκι της. Αυτά θα έχουν πολλά να πούνε για τις δυσκολίες τον Ελληνικών δρόμων!
Drive well and safe...may the road be with you!
Φίλε GeeKay, περιμένω να το κανονίσουμε με τον ένα ή άλλο τρόπο, να γνωριστούν και τα ξαδέλφακια βρε παιδί μου! Αν έχουμε να πούμε λέει... όρεξη να χεις!
@ shakespeare: stilo italiano e belissimo!
Post a Comment