Wednesday, September 13, 2006

Μέτρα για περιορισμό της κυκλοφορίας

Η IBM βοηθά τη Στοκχόλμη να περιορίσει την οδική κυκλοφορία κατά 25% σε 1 μήνα



Μετά την εφαρμογή τον Ιανουάριο του προγράμματος χρέωσης για τη χρήση των δρόμων σε ώρες αιχμής, τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι με το πιλοτικό πρόγραμμα επιτεύχθηκε μείωση της κυκλοφορίας κατά 25%. Επίσης αυξήθηκε η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς κατά 40.000 χρήστες ημερησίως και σημειώθηκε δραματική μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης σε ώρες αιχμής.*

Η IBM, ως κύριος ανάδοχος υπεύθυνος για το σχεδιασμό, την ανάπτυξη και τη λειτουργία της λύσης συνεργάστηκε στενά με την Εθνική Επιτροπή Διαχείρισης Οδικών Αρτηριών της Σουηδίας και με το δήμο της Στοκχόλμης για την εφαρμογή ενός πιλοτικού προγράμματος χρέωσης για τη χρήση των δρόμων σε ώρες αιχμής το οποίο κάλυπτε μια περιοχή 24 τετρ. χλμ. στο κέντρο της πόλης. Προκειμένου να διασφαλιστεί η παράδοση ενός ακριβούς και αποτελεσματικού συστήματος, για το έργο συνεργάστηκαν ειδικοί της IBM από τους τομείς των συμβουλευτικών υπηρεσιών, της έρευνας και της τεχνολογίας.

«Το παγκόσμιο ενδιαφέρον για τις οικονομικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις στη διαχείριση της οδικής κυκλοφορίας αυξάνεται συνεχώς, και η λύση που εφαρμόζεται στη Στοκχόλμη συνιστά ένα νέο πρότυπο ως προς την κλίμακα, το εύρος και την πολυπλοκότητα», δήλωσε ο John Dowson, υπεύθυνος του Global Road User Charging της IBM. «Αυτό είναι μόνο ένα παράδειγμα από τα νέα πακέτα υπηρεσιών που η IBM προσφέρει στο πλαίσιο της συνεχόμενης προσπάθειάς μας να δημιουργούμε αξία στους πελάτες μας και να αξιοποιούμε τις καινοτομίες της IBM για την αντιμετώπιση κοινωνικών προβλημάτων».

Το πρόγραμμα αποτελεί την μεγαλύτερη υλοποίηση συστήματος με αναμεταδότες και ραδιοφάρους σε μια ευρωπαϊκή πόλη. Η τεχνολογία που επιλέχθηκε επιτρέπει στις δημοτικές αρχές να διαφοροποιούν τη χρέωση ανάλογα με την ώρα της ημέρας και στους οδηγούς να διατηρούν λογαριασμούς άμεσης χρέωση (direct debit), και γενικά καθιστά πιο αποδοτική τη συνολική λειτουργία του συστήματος.

* Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία από την ανάλυση της χρήσης των οδικών αρτηριών κατά τον πρώτο μήνα:

Η κίνηση σε περιμετρικά σημεία μειώθηκε κατά 100.000 οχήματα την ημέρα, δηλαδή κατά 25%

Οι επιβάτες των τρένων και των μέσων μαζικής μεταφοράς αυξήθηκαν κατά 40.000 ημερησίως

Η κυκλοφοριακή συμφόρηση τις ώρες αιχμής μειώθηκε δραματικά

Δεν προέκυψαν σοβαρά προβλήματα με την κίνηση των οχημάτων που χρησιμοποίησαν
διαφορετικές οδικές αρτηρίες

Εξαιτίας της αύξησης της μέσης ταχύτητας των λεωφορείων στο κέντρο της πόλης πρέπει να αλλάξουν τα χρονοδιαγράμματα των δρομολογίων τους

Τα πρόστιμα για την παράνομη στάθμευση μειώθηκαν κατά 29%

Το αυτόματο σύστημα χρέωσης λειτούργησε από την πρώτη ημέρα

Καθημερινά καταγράφονται περίπου 350.000 διελεύσεις οχημάτων

Το σύστημα βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία κατά τις ώρες χρέωσης, δηλαδή από 6:30 π.μ. μέχρι τις 6:30 μ.μ. από Δευτέρα έως Παρασκευή

Το άρθρο συνεχίζεται ΕΔΩ

Πηγή: flash.gr

σ.σ. Από τις αρχές του μήνα η Αθήνα ξαναγύρισε στους γνώριμους ρυθμούς της, με την κίνηση να αυξάνεται μέρα με την μέρα. Σήμερα το πρωί, οι δρόμοι προς το κέντρο ήταν αρκετά φορτωμένοι και γω οδηγώντας τον Βεσπούκιο, προσπαθούσα να ελιχθώ ανάμεσα στα σταματημένα αυτοκίνητα για να φτάσω εγκαίρως στη δουλειά. Μεταξύ μπαλαρίνας σε βέσπα και ακροβάτη, οδηγούσα μέχρι και σε πεζοδρόμια. Το μόνο που με έκανε να χαμογελάσω στη διαδρομή, λίγο πριν ανάψει το φανάρι για Πειραιώς, ήταν η μουσική που ακούγονταν από τα ανοικτά παράθυρα ενός αυτοκινήτου, ο Μιχάλης Βιολάρης και το "Ασπρα Καράβια τ' Όνειρά μας". Πάλι καλά σκέφθηκα, να και κάτι που μου θύμησε πως έστω και ένα τραγούδι αρκεί να αξίζει να χαμογελάσεις!

Καλή μας μέρα, έχοντας διαβάσει το άρθρο που παραθέτω, μήπως θα άξιζε μια παρόμοια προσπάθεια και στη χώρα μας?

16 comments:

divine mitsakos said...

fysika kai tha aksize! kati moy leei omws pws den tha ginei pote

Marialena said...

Καλημέρα Μιτς! Τι λες, να κάνουμε μια μπλογκο-εκστρατεία, μπας και πάρουν μπρος οι αρμόδιοι?

zero said...

Ενταξει να το φτιαξουμε το κυκλοφοριακο σαν τους Σουηδους.
Να μην γινουμε ομως σαν τους Σουηδους.

ΥΓ: λεω τωρα εγω.

ζερο.

mat said...

Όλα είναι θέμα συμφερόντων των καρεκλοκένταυρων μασαδόρων ( της γνωστής φυλής Μασάω μασάω ) :) :(
Αυτό το χάος και η αναρχία εξυπηρετεί μία ολόκληρη αλυσίδα που τρέφετε και υπόσχεται καλύτερες συνθήκες διαβίωσης σε κάθε προεκλογική εκστρατεία . Και μην ξεχνάμε ότι η Αθήνα φτιάχτηκε για συγκεκριμένο αριθμό οχημάτων , την εποχή της άναρχης δόμησης και του πάρε κόσμε απόγινε , με κορύφωση την σύγχρονη καταναλωτική μανία περί απόκτησης αυτοκινήτου μέσα από έναν καταιγισμό προσφορών και δελεαστικών προτάσεων από αυτοκινητομάγαζα μέχρι τράπεζες ;)
Έγινα αρκετά κακός ή να πω κι άλλα ???

Marialena said...

Χμ, πειράζει να θέλω να γίνω σαν την Έλενα Παπαρίζου και Ελληνίδα και Σουηδή και κουκλάρα και ταλέντο παρακαλώ?

Marialena said...

Mat, μήπως σου ανέβηκε η πίεση? Αν περιόριζαν τα κρατικά οχήματα που κινούνται στο κέντρο της πόλης, αν κινούταν με μηχανές ή ποδήλατα αντί για ένα άτομο+αυτοκίνητο, αν ίσως εφαρμόζονταν και μονά ζυγά και στα ταξί, λέω εγώ τώρα, κάτι δεν θα γινότανε?

...ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΑ ΠΑΡΩ ΣΤΟ ΚΡΑΝΙΟ ΠΡΩΙΝΙΑΤΙΚΑ, ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΚΑΝΕΙ ΚΑΤΙ ΑΙΩΝΕΣ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ ΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΟΥ ΓΑΜΩΤΟ???%#*@!ΜΠΙΠΠΠΠ.

Υ.Γ. Καλημέρα και από μένα, ;-}

K-Top said...

Κακό μεν αυτό που θα πω, αλλά το κυκλοφοριακό στην Αθήνα διορθώνεται μόνο με ένα τρόπο. Ένα μεγάλο σεισμό, να γίνει οικόπεδα όλο το κέντρο (και όχι μόνο) και να ξαναχτιστεί. Με υπόγεια παρκινγκ κλπ. Μόνο τον Παρθενώνα και την Πλάκα λυπάμαι..

mat said...

Όχι μόνο ανέβηκε κόκκινα βάρεσε :(
Σαν μοναδικό μέσο μετακίνησης έχω την Μοτοσυκλέτα , κάθε μέρα για την ελάχιστη διαδρομή αντιμετωπίζω τα μύρια όσα από άσχετους οδηγούς που άλλος θα μιλά στο κινητό άλλος θα έχει πάρει το τιμόνι αγκαλιά γιατί φοβάται μην το χάσει και διάφορα άλλα που δεν είναι της στιγμής εξέχουσα βέβαια θέση σε όλα αυτά έχουν και τα συμπαθή κατά τα άλλα κίτρινα τετράτροχα οχήματα κοινωνικής προσφοράς (κακία είναι αυτό ) κοίταξε τις μέρες που απεργούν για τα δικαιώματα τους σαν σωματείο
( λέμε τώρα ) και θα διαπιστώσεις ότι εκτός του ότι απουσιάζει αυτή η τεράστια κίτρινη γραμμή από τις λεωφόρους , αναπνέουμε και κυκλοφορούμε καλύτερα ... Με βάζεις σε άγρια διαδικασία τώρα !!! ;)

Marialena said...

Atron, σαν σκέψη καλή μεν, αλλά λόγω Παρθενώνα και Πλάκας μωρέ, με φέρνεις σε δύσκολη θέση για να σε υποστηρίξω. Να προτείνω κάτι άλλο όμως, να μετακομίσουν ΌΛΕΣ οι δημόσιες υπηρεσίες εκτός κέντρου, σε καμμιά ερημιά, να σου πω εγώ καλά που θα μαστε!

Ματ, άστα σήμερα στο πήξιμο, είδα και έναν τύπο με ένα σκούτερ, να οδηγεί και να μιλάει στην Πλ. Καραϊσκάκη. Έλεος, το παραχέσαμε!

mat said...

Πάω στο Θείο Βάνια να πάρω μπουγάτσα (με τυρί ) ;) μπάς και μου περάσει !!!
:) θέλει κανείς τίποτα μιας και θα βγώ ??? :) :)
Σορρυ Μαριαλένα !!! ...

Marialena said...

Αν είναι μια μπουγάτσα από τον Θείο Βάνια να λύσει το κυκλοφοριακό της Αθήνας, θα σου λεγα να πάρεις ολόκληρο το ταψί καλύτερα...

χα,χα,χα, συγχωρεμένος και καλή όρεξη!

An-Lu said...

Φυσικά και είναι ΑΚΡΩΣ απαραίτητο κάτι τέτοιο και στην Αθήνα, με την προϋπόθεση βέβαια ενός πιο άρτιου συτήματος ΜΜΜ.

An-Lu said...

..εννεοείται ότι τα α-συμπαθή κίτρινα τετράτροχα ΔΕΝ είναι ΜΜΜ!

Marialena said...

Μ' αρέσει η συλλογιστική σου γοργονίτσα. Από την ουρά σου και στων κέντρων των αποφάσεων τ' αυτί!

Anonymous said...

Η βάση αυτών των συστημάτων είναι οι πολίτες. Που ξέρουν ότι είναι οι ίδιοι το "κράτος". Αν το πεις αυτό σ'εμάς τους έλληνες που νομίζουμε οτι το κράτος είναι κάτι άλλο σε πράσινο τεράστιο Godzilla τα αποτελέσματα μπορεί να αποβούν μοιραία...
Η προσπάθεια βέβαια πολύ ενδιαφέρουσα

Marialena said...

Συνειδητοποιημένη άποψη ενός πολίτη, αγαπητέ μου Δρ. Έχει να κάνει με τη συμμετοχική δημοκρατία αυτό που επικαλείσαι και όχι με τη διάκριση μεταξύ αξιωματούχων και υπηκόων όπως το βλέπουμε συνήθως. Civil servants, λέγονται στα αγγλικά δημόσιοι υπηρέτες και αν ήταν έτσι τα πράγματα εν Ελλάδι, δεν θα παρατηρούσαμε τα νοσηρά φαινόμενα της αποκοπής από την πραγματικότητα. Λες να φταίει ο Γκονζίλα για το χάλι μας? Φιλιά!